SABORSKI ZASTUPNIK RONKO I ČELNICI HRVATSKIH ŽELJEZNICA NA PRUZI PLETERNICA – ČAGLIN

Aktualno 31. kolovoza 2015

Saborski zastupnik Zdravko Ronko, koji je kao tadašnji gradonačelnik Požege inicirao radove na rekonstrukciji željezničke pruge Pleternica-Čaglin-Našice, zajedno sa čelnicima Hrvatskih željeznica, predsjednicom uprave Renatom Suša, članom uprave Slavkom Vukovićem, direktorom građenja i održavanja Damirom Čavarom i direktorom regionalne jedinice istok HŽ infrastrukture Krunoslavom Papićem, obišao je gradilište na željezničkom stajalištu Ciglenik. Kako je poznato 2010. godine Vlada Jadranke Kosor odlučila je da se ukine ta pruga i tada je rečeno da će to biti za kratko razdoblje. Mišljenja su mnogih uključujući i stručnjake da prugu nije trebalo zatvarati jer je pokazala svu svoju opravdanost.

Tada smo imali problema jer su građani ovoga kraja tražili da se promet ponovo uspostavi. Dolazili su kod župana i kod nekih saborskih zastupnika, dolazili su i kod mene, nažalost znate kakva je bila situacija da su ih mnogi odbili, ja sam ih prihvatio i obećao da ćemo se boriti da ta pruga se uspostavi. Promjenom vlasti na državnoj razini kada je došla Vlada Zorana Milanovića mi smo uspjeli dogovoriti prvo obnovu pruge Velika-Požega koja je također bila pred zatvaranjem i krenuli smo u pregovore oko obnove pruge Pleternica – Čaglin – Našice – kazao je ovom prigodom saborski zastupnik Zdravko Ronko i dodao da je poticaj za HŽ za početak radova bio na način da lokalna razina trebala iskazati potrebu za prugom i zainteresiranost, te se grad Požega maksimalno uključio i pokazao tu zainteresiranost na način da je simbolično sudjelovao u dijelu troškova.

-Od 150 milijuna kuna koliko stoje radovi ugovorili smo da grad Požega sudjeluje sa 750 tisuća, no nažalost 2013. godine došlo je do promjene vlasti u gradu Požegi, a novi gradonačelnik iz ne znam kojih razloga i motiva jednostavno je raskinuo takav ugovor i HŽ su prekinule radove a već su uložili 19 mil. kuna. Taj projekt se usporio gotovo godinu dana i ja osobno sam stalno lobirao u HŽ i Ministarstvu prometa da se to nastavi. Uspjeli smo u lipnju dogovoriti da će se pruga nastaviti raditi i od toga trenutka radovi idu dobrim tijekom, sada ide tzv. uštimavanje pruge – nastavlja Zdravko Ronko i dodaje da bi dionica Pleternica-Čaglin trebala biti gotova do studenog, a možda i nešto prije roka.

Izrazio je zadovoljstvo ovim nastojanjima jer to ide u korist građana jedne od najnerazvijenijih općina ne samo u Požeško-slavonskoj županiji nego u cijeloj Istočnoj Hrvatskoj, te najavio rješenja za nastavak radova na dionici pruge Čaglin-Našice čime bi se ponovno uspostavila „Pruga heroj“ kako su je voljeli zvati za Domovinskog rata jer je ona bila jedina veza istočne Hrvatske sa ostatkom zemlje.

HŽ putnički promet je dao suglasnost da će po završetku rekonstrukcije krenuti i putnički promet što znači u listopadu ili studenom.

SONY DSC

Dionica je duga 17 kilometara između Čaglina i Pleternice, do sada je uloženo 32 milijuna kuna, a radi se o zamjeni kompletne dionice kolosječne rešetke, znači ugraditi će se oko 19 tisuća pragova, dio tračnica koji se ugrađuje je polovni, a dio je novi materijal pri čemu je polovni preuzet sa pruga od značaja za međunarodni promet znači nakon remonata na ovim glavnim pravcima. Očekuje se završetak radova u jedanaestom mjesecu s tim da je u planu u idućoj godini nastavak radova dalje prema Našicama što znači jedan dio u 2016. i završetak u 2017. godini kompletno tih 19 kilometara između Čaglina i Našica time bi ova investicija koja je planirana bila kompletno završena i pruga bi bila osposobljena za brzinu na nekim dionicama 80 kilometara na sat, te na pojedinim dionicama 60 uz opterećenje od 20 tona po osovini na ovoj pruzi što je najviše vezano uz prijevoz tereta –ističe Damir Čavar, direktor Održavanja i građenja HŽ Infrastrukture.

Vozni red na snagu uskoro dolazi, pa trebamo prije toga završiti dionicu. Putnički prijevoz je iskazao interes da prometuje na ovom dijelu međutim još nismo dobili konkretan zahtjev jer oni čekaju na nas da vide hoćemo li mi ispoštovati predviđene rokove znači do početka tog voznog reda, – kazala je na kraju predsjednica uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša posebno ističući neumorno zalaganje saborskog zastupnika Zdravka Ronka.

prenosimo s pozega.eu